تركيب اللوك للغساله الاتوماتيك فيديو وصور.. الغسالة لاتعمل الا لو خبطنا على الباب جامد بالرغم من ان لمبة البيان مضيئة

تركيب اللوك..اسم العطل  الغسالة لاتعمل الا لو خبطنا على الباب جامد بالرغم من ان لمبة البيان مضيئة
الجزء الاول من اعطال الغسالة الاتوماتيك:ـ
سبب العطل هو اللوك

يوجد  مبدأ اتبعية  اللى يتفك فى الاول بيركب فى الاخر والعكس وعلشان تعرفى تركبى اللى فكتيه امشى مع الصور



مكان بيع القطعه فى مصر:ـ


القطعة التى ستتغير حتى تعمل الغسالة اسمها لوك بتتجاب من شارع كيلوت بك وسعرها 35 جنيه انتى بس قولى للبائع نوع غسالتك ودة شكلها
طريقة تركيب اللوك:ـ
































المصدر ام نشوى


ازاى نركب اللوك فيديو



تعليقات

  1. ممتاز جدا

    ردحذف
  2. ----الحله دوارنها ضعيف او شبه متوقف-----

    ردحذف
  3. الموضوع انا كاتبه مصدره ام نشوى ... والمدونه نسائيه وحتى مصدر الموضوع للنساء فقط

    ردحذف
    الردود
    1. يا اختي جزاك الله عنا خير الجزاء وحسبي الله ونعم الوكيل في خدمة اللي تبع ايديال زانوسي انا جوزي موظف وخدالغساله سرقوها حته حته وخدواسبعمائة وخمسه وتمنيين جنيه وضحينا بتقشف الشهر ده وعندي في الثانوي وكليات والاخر بتخر ميه وكانت من النوع القديم الحلتين استالس سرقوها وخلوها واحده بلاستيك وواحده استالس دلوني اعمل ايه انا عندي الشغط وربنا يستر

      حذف
    2. انت ما تزعليش نفسك خالص وصحتك بالدنيا وانت أهم من شي....


      ...وفعلا ايديال بقت وحشه فى كل حاجه ...انا جبت الصيانة للغساله فى فترة الضمان مرتين تلاته ..

      والثلاجه مامرش عشر سنين وصرفت ما يقارب من تمنها وكل سنه مشكله شكل وفى الاخر طلع عيب هندسي فى تصميم الثلاجه وكل الثلاجات اللى من نوعها وهو صغر حجم الشبكة الخلفيه...........

      المعروف ان الضمان بياخد دلوقتى اكثر من الصنايعى كنت دورتى على صنايعى شاطر ......

      حذف
  4. جزاك الله خيرا فعلا غيرنا اللوك بنفسنا و الغساله اشتغلت ووفرنا ثمن الصيانه

    ردحذف
    الردود
    1. ما شاء الله فرحتينى ربنا يبارك لك فيها.

      حذف
  5. شكرًا عملتها والغسالة

    ردحذف

إرسال تعليق