احصائيات المدونه

الأربعاء، 13 يونيو، 2012

حبوب كبد الحوت وسر طول شعرك

حبوب كبد الحوت وسر طول شعرك-سفن سيز -فورتى سيز -حبوب كبد الحوت-زيت السمك-حبوب كبد الحوت-فوائد زيت السمك-حبوب كبد الحوت
زيت كبد الحوت هو زيت أصفر اللون وله رائحة السمك وتكون رائحته قوية نوعا ما. يستخلص هذا الزيت من كبد الحوت ويحتوي على كميات كبيرة من فيتاميني أ, د.

ملحوظة: يرجى استشارت طبيبك قبل تناول اى حبوب 

فوائد زيت كبد الحوت:
1) تساهم في الحد من الإصابة بأمراض القلب والشرايين.


2) تساهم في الحد من القلق والاكتئاب depression كما تحد من الإصابة بالخرف.


3) سوف يزيد القوة في المناعة للحد من الإصابة بالرشح والأنفلونزا لأنه يساهم في الحد
من ضعف المناعة.


4) تقوية الذاكرة وتحافظ على سلامة المخ .


5 ) تنشيط الجسم أثناء أداء التمارين لمدة 24 ساعة .

6)يطول الشعر
فواصل........رقيقة جدا.................

يوجد نوعان لحبوب زيت كبد الحوت  الكل بينصح بيهم هما كبسولات فورتى سيز وكبسولات سفن سيز.
الاول:-

- سعره مناسب فورتى سيز الشريط بـ7 جنيه تقريبا فى الصيدليات :
الجرعه: يؤخذ مره واحده بعد الغداء.
النتائج التى لوحظ من استخدامه:
1-طول الشعر
2-بتنفخ الخدود
3-زيادة الوزن


تجربة احدى السيدات لفورتى سيبز:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم والله انى احبكم فى الله
انا الحمد لله وصلت لوزنى المثالى لكن كان عندى مشكله انى وش لسه رفيع شويه
 دكتورة صيدلانيه ممتاااااااااااااااااااااااازة بجد قاللتلى على كبسولات زيت كبد الحوت وجبتها اسمها فورتى سيز والله تحفه
من تاى يوم لقيت وشي ماشاء الله خدود وفتح وكمان طولت شعري بس بصراحه زوت وزنى شويه كمان
سعر الشريط 7 جنيه ونصف
وكنت باخدها مرة واحدة بعد الغدا ونتيجتها ظهرت تانى يوم والله تحفه بمعنى الكلمه
كنت ببلعها عادى بعد الغدا انا باخدها بقالى اسبوع واحد بس وماشاء الله على نتجتها فعلا بتنفخ بمعنى الكلمه بس خلى بالك بتنفخ الوجه والارداف كمان
فواصل........رقيقة جدا.................
الثانى :-
سفن سيز سعره حوالى 65 جنيه فى الصيدليات فى مصر:

الجرعه :كبسولات تؤخذ لمدة 3 أشهريؤخذ مره واحده بعد الغداء.


تجربة احدى السيدات:


بنات اللي تبغى شعرها يطول بدون زيوت و لا روايح تدخل!!

السلام عليكم ............

اشحالكم حبايبي ؟؟ .................. اناجبت لكم شي و مضمون و سمعت عنه كثير بس ما صدقته الا يوم شفته بعيني على عمتي ..........

اول شي اللي تبغى شعرها يطول بــــ 3 شهووور فقط !!!

بدون زيوت بدون تعب بدون روايح و غيره الكثير الكثير ,,,,,,,,,,

فيه عندي شي صغير و بسيط يطول الشعر و يكثفه و يصلح الوجه و يمشي الحبوب و يخلي الوجه ماشاء الله عليه يبرق و بنفس الوقت سمعت انه يوحد الجسم و هذي النقطه الله اعلم فيها بس سمعت عنه بس طول الشعر مضمون 100 %

و هي عبارة عن كبسولات تؤخذ لمدة 3 أشهر ........ و هي فيتامينات و مقويات و الكل ينصح فيها و اظن انكم سمعتوا عنها ......... و اللي يجربه يرد علينا بعد 3 شهور و الله يطول بأعمارنا ان شاء الله و نشوف ردودكم و انتم مبسوطين.... و ربي يحفظكم ......

اسمحولي طولت عليكم ...... و الحبوب اسمها

( حبـــوب كبــــــــــد الحــــــــــــــــــــوت ) ارجو المساعده لوجه الله
تجربه اخرى لسفن سيز:
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يابنات كيفكم عساكم طيبين بقلكم قصتي مع الشعر الطويل قبل 3سنوات كنت متعقدة جدا من طولي احس اني قصيرة بالرغم اني عادية ولكن مجتمعي كان يفضل الطويل قالت لي وحدة تبغين تطولين استخدمي حبوب كبد الحوت واستخدمتها 3شهور صح ماطولت لكن شعري وصل الى قبل الركبة بشبر ونصف وتفاجأت به والله اني صادقة وما ابالغ
فواصل........رقيقة جدا.................
تجربة اخري لحبوب كبد الحوت:



بصي حبيبتي عن تجربتي الشخصيه
انا جربت بانتوجار ودا كبسول وبرضه جربت حبوب زيت كبد الحوت وانا مستمره عليهم حاليا
بصي الاتنين كويسين اوي بس عايزين فتره استمرار يعني تفضلي ع الاقل 3 شهور تاخديهم بصفه يوميه
وباكل جرجير معاهم وبدلك شعلاي بعصير الجرجير
شعري لاحظت عليه الطول وكمان مش بيتساقط وبيقوي الشعرايه
بس اهتمي بالغذاء كويس 

هناك 56 تعليقًا:

  1. السلام عليكم انا متردده كثير من حبوب كبد الحوت لان فيه وحده تقولي ماتمتن بس فتامين وحده ثانيه تقول تكبر الارداف فبليز اعطوني جواب واضح الي استخدموها اذا تكبر الارادف خلاص بطلت ماابيها وأبي الرد بسورعه وشكرن مقدما

    ردحذف
  2. السلام عليكم انا متردده كثير من حبوب كبد الحوت لان فيه وحده تقولي ماتمتن بس فتامين وحده ثانيه تقول تكبر الارداف فبليز اعطوني جواب واضح الي استخدموها اذا تكبر الارادف خلاص بطلت ماابيها وأبي الرد بسورعه وشكرن مقدما

    ردحذف
    الردود
    1. انا نصحتني الدكتوره بهالحبوب لانها من جد بتجنن وبتطلع الشعر كمان الي يعانون من الثعلبه

      حذف
    2. شكرا لك يا نيفين على مشاركتك بتجربتك .ويارب دائما تنعمى بشعرجميل صحى وجذاب.

      حذف
  3. انا قريت في احد المنتديات انو وحدة سالت دكمتةر عن ذي الحبوب وقال لها انو تجيب العقم وتمنع الحمل

    ردحذف
    الردود
    1. اهلا بيكى ده احد ردود الدكاترة على هذا الموضوع مع رابط فى الاسفل
      ولكن من باب الحرص طبعا الانسان ما يكثرش من اى شئ ولكن نبحث عن شى بديل يعطينا نفس النتائج

      السؤال كان:

      ما مدى صحة أن حبوب كبد الحوت تسبب العقم او تأخر الانجاب


      سوزان عثامنةالدكتورة سوزان عثامنة أجاب :
      ليس هناك اي معلومات عن صحه هذا.


      رابط الموضوع
      http://www.altibbi.com/question/60282/%D9%85%D8%A7_%D9%85%D8%AF%D9%89_%D8%B5%D8%AD%D8%A9_%D8%A3%D9%86_%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8_%D9%83%D8%A8%D8%AF_%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%88%D8%AA_%D8%AA%D8%B3%D8%A8%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%82%D9%85_%D8%A7%D9%88_%D8%AA%D8%A3%D8%AE%D8%B1

      حذف
  4. انا عمري 19 وحابة اتخن شوية يعني من 3 كيلو الى 5 ونفسي شعري يطول ويكثر .. تنصحوني بحبوب كبد الحوت ؟

    ردحذف
  5. هل تمتن حبوب كبد الحوت ارجوا الرد ضروري

    ردحذف
  6. نبغى تجارب للي استخدمها اكثر من ثلاث شهور و لفين كان شعرك ولفين وصل ،،

    ردحذف
    الردود
    1. اهلا بيكى.... ان لم يكن لديك موانع طبية ....فى فيتامين فيرو جلوبين خدى كبسولة واحده بعد الغداء وكالسيوم كالسيد واحدة بعد العشاء.....بأذن الله بيدوا نتائج اكثر من رائعه لطول الشعر..شكرا لك.

      حذف
  7. واللى عاوزة شعرها يطول ووزنها مايزداد

    ردحذف
    الردود
    1. انا بدي
      حاجه تطول شعري وما تسمن

      حذف
  8. ياجماعة انامن السودان وشعري بدا يتساقط بي صورة مخيفه جدا جدا وقرب يبقي صلحة واشتريت حبوب هيرتون لي تقريبآ اربعة يوم من استعملتو يابنات عايذة اعرف حيبدا يوقف التساقط متين كل ذول يكلمني عن تجربته مع كبسولات هيرتون وهل بدي مفعول في شهر بس وهل بطول الشعر

    ردحذف
    الردود
    1. اهلا بيكى ...بلاش القلق الزياده لانه بيأثر بالسلب.. ومتخافيش مفيش مشكله الا ولها حل باذن الله ...بصي ضرورى تروحى لدكتورة جلديه وتعملك التحاليل اللازمه لانه ساعات ما بيكونش نقص فيتامين وان شاء الله خيرا...بس اهم حاجه خلى نفسيتك هادئه وتوكلى على الله ..شكرا لك.

      حذف
    2. تسلمي ياجودي ويعطيكي العافية

      حذف
  9. عايذه كبسولات تطول الشعر في شهر واحد ارجوكم لاني شعري قصير جدا وخجلانة منو نفسي يكون ذي شعر البنات في ظهري واقدر استمتع ودلع بية عرسي بعد شهر

    ردحذف
    الردود
    1. امبولات إكرينال 40 مستخرجة من شعر عنق الخيل لتدليك فروة الراس ب
      تسمك وتطول الشعر
      بينصح بيها الدكاترة
      بتقل الشعر و تطوله العلبة بحوالى با 250
      و بتستعمليها 3 مرات في الاسبوع
      لمدة 3 شهور
      و الامبولة الواحدة تقعد معاكي اسبوع انك تدلكي بيها فروة
      بس ديه مش هطول شعرك فى شهر واحد انتى عايزة الفانوس السحرى لكده
      مافيش حاجه اسمها اطول شعرى فى اسبوع واحد بس الا الدعوه فى اوقات الاستجابه
      واشربى ماء كثير وكلى فاكهه كثيرة جدا منوعه فى اليوم.شكرا لك.

      حذف
  10. شكرآ كتير تسلمي حبيبتي جودي وانانفسي امشي بنصايحك كلها بس ياريت تكون كبسولات عشان جسمي محتاج فايتمينات كتيره انا نحيفة جدا لاني ماباكل كل انواع الاكل وبلتالي مؤثر علي شعر وضعف نموة وتساقطة وحاشرب مية كتيره وفاكهة منوعة ذي ماقلتيلي بلظبط ويعطيكي الف عافية

    ردحذف
    الردود
    1. عن تجربة... ان لم يكن لديك موانع طبية ....فى فيتامين اسمه فيرو جلوبين خدى كبسولة واحده بعد الغداء يوميا وكالسيوم اسمه كالسيد خذى كبسولة واحدة بعد العشاء.....بأذن الله بيدوا نتائج اكثر من رائعه لطول الشعر ووقف التساقط مع دهن جذور الشعر زيت زيتون كل اسبوع..شكرا لك يا قمر .

      حذف
    2. شكراااااااااااااا جداااااااا على المعلومات الجميلة دى

      حذف
    3. ميرسي كتيييييييييييير يا قمر .

      حذف
  11. انا عايزة كبسولات تتقل شعرى وتخليه ويطول وتكون فى نفس الوقت فيتامين يفتح الشهية لانى رفيعة ؟؟ظ

    ردحذف
    الردود
    1. لو سمحتن عندي سؤال هل حبوب كبد الحوت تأخر الحمل
      أولها إي أضرار

      حذف
    2. أرجو الرد ع سؤالي

      حذف
    3. اهلا بيكى.فى دكاترة بتنصح بيه وبدون قلق
      وده كان رد سيده بتاخده
      ( كنت باخدها قبل الجواز وحملت عادى جدا وولدت مرتين .وحملت على طول عادى من غير حاجة واخدتها لمدة 4شهور )
      وفيه دكاترة بيحذروا منه.
      الرد الاخير:
      لازم يكون الجسم فى نقص لهذه الفيتامين
      مش معقول يكون جسمى مظبوط بس عندى مشاكل فى شعرى اجرى اجيب فيامينات
      انا اصلا جسمى معندوش نقص فيها واخدها اكيد هيكون فى مشاكل بسبب زيادة الفيتامين
      كمان زيت كبد الحوت بيستخدم لمدة 3 شهور ولازم يبطل اسبوع وترجعى تانى تأخديه ودة فى الحالات الشديدة يعنى التهاب اعصاب انيميا الخ
      يعنى لازم تاخديه بعد عمل التحاليل حتى تتأكدى ان جسمك فى حاجه ليه وتحت اشراف طبيب.
      أشكرك.

      حذف
  12. طيب ينفع للمرضعات تناول كبسولات كبد الحوت مع فيتامينات للشعر

    ردحذف
    الردود
    1. اهلا بيكى:المرضعه الدكتور بيكتب لها على فيتامين وساعات كالسيوم ان احتاجت.ودول كفيلين بأعادة الغذاء لشعرك وتقويته .فبلاش ناخد اى حاجه بدون استشارة الطبيبي خاصة فى الحمل والرضاعه.اشكرك

      حذف
  13. انا سمعت انو مهم للعلاج التلعثم في الكلام.ارجو الرد بنفي او بتاكيد الموضوع

    ردحذف
    الردود
    1. أسألى دكتور تخاطب.أشكرك

      حذف
  14. انا بديت في استعمال حبوب كبد الحوت لي اربعه ايام ادعو لي تجيب معاي نتيجه حلووووووه وتسلمو كتتتتتتتتتتتتر ياقمرات

    ردحذف
  15. انا بديت في استعمال حبوب كبد الحوت لي اربعه ايام ادعو لي تجيب معاي نتيجه حلووووووه وتسلمو كتتتتتتتتتتتتر ياقمرات

    ردحذف
    الردود
    1. انشاء الله بس صحيح بتنفخ الخدود ????

      حذف
  16. اهلين يا جماعة انا بدي شعري يصير اطول بس ما بدي نفخ خدود شووووو اعمللل

    ردحذف
  17. بسم الله الرحمن الرحيم

    ردحذف
  18. السلام عليكم والرحمة الله وبركاتو الله يخليكم ابي شعري يطول مره قصيييير وضعيف جده

    ردحذف
    الردود
    1. اولا ما فيش شعر بيطول من غير فيتامينات وكالسيوم وده فى الاكل وان كنتى مش بتاكلى كويس روحى لدكتور يكتب لك اللى يناسبك من الفيتامينات
      هقولك على بعض التجارب اللى قراتها وانت لما تروحى للدكتور تقترحى عليه اسماء الادويه هذه وهو ينظمها لك حسب حالتك:

      فى دهان او بخاخ للشعر مرتين يوميا لمدة 6 شهور performa 5%فى بنت فى جروب كلام نواعم
      كتبه لها الدكتور ومدحته كتير واستمرت عليه 6 أشهر لدرجة راحت للكوافير يخف لها من شعرها لانه ازداد غزاره

      وفى نوع اسمه بانتوجار كاب pantogar cap مرتين يوميا بعد الاكل
      بالتوفيق واشكرك

      حذف
  19. ارجو الرد علا سوالي

    ردحذف
  20. مروة الصغير25 يونيو، 2015 2:06 ص

    أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  21. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  22. انا جبت سفن سيز بس شكل العلبه الغطاء احمر والعلبه بيضاء وعليها ومغطاه بورق اجمر ومكتوب عليه بالانجليزى كله وسعره 150 جنيه

    ردحذف
  23. ممكن حد يرد عليا حبوب كبد الحوت هي فعلا بالمميزات دي ولازم يكون بوصف طبيب وليه أعراض جانبيه ...

    ردحذف
  24. انا عايزه حاجه تتقل الشعر وتطول بس ماتتخنش

    ردحذف
  25. السلامه عليكم انا عندي مشكله انا شعري ضعيف جدا جدا جدا وخفيف جداااااا وقصير جداااااا وانا تعبت منه جدا واستعملت كل حاجه ليه ومفيش اي حاجه جايبه نتيجه كل مستعمل حاجه يبوظ اكتر وبقه هايش ومتقصف وبقه عندي كل مشاكل الشعر الحمد لله ومحتاجه منكم مسعده انا سمعت كتير عن كبسول كبد الحوت وسمعت انو حلو جدا للشعر والبشره والحبوب بس انا عايزه اخدو بس مش عايزه اطخن انا عجله وعايزه اخدو بس مش عايزه اطخن اعمل ايه

    ردحذف
    الردود
    1. نفس مشكلتي واسواء لانني سبب قصر شعري جينتك وراثي لكن حاليا بستخدم حبوب هيرتون وبعمل زيت سمسم وزيت نارجيل وكمون مسحون حمام زيت لمدة 4ساعات وبعد الغسل برطب شعري بفازلين ح استمر مدة 4شهور ارجو انو شعري يطول ويكثف وينعم

      حذف
  26. انا شعری قصیر لحدی الخد وخشن وخفیف وجااااااااف وطولہ غیر موحد السبب جینتک یعنی کل اھلی وجدودی شعرنا قصیر وخشن خلقہ ای افریقی لکن اتمنی ان یطول فقط لحدی الکتف حتی لو خشن المھم یطول لحدی الکتف مع انو الکل یقول لی لن یطول والناس الشعرھم طویل خلقہ بس انا ما ح افقد الامل وارجو ان تدعو لی لانی زواجی ان شاء اللہ بعد عام ونصف لو طال العمر وعمری 22ووزنی 68طولی 150

    ردحذف
  27. انا كمان شعرى خفيف اووى ونفسى يطول استخدم اية pantogar ولا seven says

    ردحذف
  28. السلام عليكم بنات هدول الحبوب الي تستخدمهم تسمن وانا مابدي اسمن بدي بس شعري يطول ماادري اذا كان استخدام زيت كبد الحوت للشعر بيفيد يعني احطه ع شعري .بدل ماستخدمه ك حبوب

    ردحذف
  29. عطونا المزيد من التجارب تكفون ابي شعر طوووويل تكفون اهههههههههه يعني ابكي اهههههه حلمي يطول شعري متعقده مررررره

    ردحذف
  30. السلام عليكم
    انا عايزة ازيد وزنى واقترحو ليا حبوب كبد الحوت ...يعنى بحتاج وقت كتيير يعنى عشان يزيد وزنى؟؟

    ردحذف
  31. ارجوالافاده اناوزني قليل وجبت كبدالحوت هل هو بيزيد الوزن فعلا والنتيجه في قدايه

    ردحذف
  32. زيت كبد الحوت مفيد أستعملوة والعايزه تزيد تبلع حبوب فواكة

    ردحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...