سر جمالى وكل اللى يشوفنى يقول قمرررررررررررررررر

القائمة الرئيسية

الصفحات

سر جمالى وكل اللى يشوفنى يقول قمرررررررررررررررر


النشا فقط سر جمال بشرتى قررت اقول
بصو يابنات انا الحمد الله  قمر   (ايواااا قمر فى مانع)
خلاص والله هتكلم جد انا فى ناس كتير جدا بتشوفنى والله بتاعمل كدا مخضوضة

وتقولى انتى بتعملى ايه فى بشرتك دى والله دا بجد بيقوللى دايما نضارة
ومفيش حبوب بشرة بيبي

وبتلمع كدا ومشودوة بجد مشاء الله انا بقى قررت اقول انا بعمل ايه

وان الحكايه سهله اووى وبسيطه جداااااااااااااا

بصو يابنات كل اللى هنحتاجوا فى

السر هى النشا


اى زجاجة فارغه عندك


بنضع فى نصف الزجاجه النشا


وبنضع الماء فى النصف الباقى

وبنحطها فى الحمام

وكل يوم الصبح

لما تقومى من النوم بدل ما تغسلى وشك بالمياه

رجى زجاجة النشا ء

واغسلى وشك ورقبتك بماء النشا فقط

وبعد كدا تنشفى وشك بالفوطه عادى

ومش تغسلى بعد كدا بمياه عاديه النشا بس

اسبوع والله وهتشوف الفرق ومش هتعرفى نفسك من جمال بشرتك

وطبعا كلنا عارفين فوائد النشا

يستخدم النشا لعلاج حبوب الوجه والمسام الواسعه وحروق الشمس بالاضافه لكونه منظفا جيدا للبشره
وبيفتح البشرة
ملحوظة مهمه ضعى زجاجه الماء بالنشا فى الثلاجه فى الصيف
حتى لا يتغير رائحتها
بصو يابنات انا كل اللى عاوزة بالله عليكم تتدعولى دعوة حلوة
منقول للافاده

Enhanced by Zemanta